kuca za odmor demode

Boćanje, pikado, stolni tenis, badminton, Uno i belot

Kako bismo olakšali igranje svih zabavnih igara koje možete igrati u kući za odmor DEMODE smo odlučili ih skupiti na jednom mjestu. Svi znamo kako igre mogu biti zabavne i kompetitivne te da smo zemlja s 4 milijuna izbornika pa iz tog razloga skupili sva pravila na jedno mjesto.

Cilj igara je prvenstveno zabaviti se, uživati pa tek onda pobjediti. Pravila igara idu sljedećim redom: boćanje, stolni tenis, badminton, pikado, Uno i Belot

1. Boćanje

Ždrijebom ili dogovorom odlučuje se koja će ekipa igrati prva, potom ta ekipa baca bulin u prostor za igru i igra prvu boću. Cilj je prve boće da zauzme položaj što bliže bulinu i tako ometa protivnikove boće da mu se približe.

Protivnik je stoga prisiljen tu boću izbijati, odnosno postaviti svoju boću tako da bude bliže bulinu. Ako u tome ne uspije, igra drugu, treću i sve boće koje ima. Svaka boća u igri koja je bliže bulinu od najbliže protivnikove ima punat. Pobjednik je ekipa ili pojedinac koji prvi osvoji 13 punata (bodova). Može se igrati u timovima. 

demode kuca za odmor sjenica

2. Stolni tenis

2.1. SET

Set osvaja igrač koji je prvi postigne 11 poena. Ako su oba igrača postigla 10 poena, set se produžuje. Set dobiva prvi koji vodi s 2 poena (primjer: 12:10, 13:11 itd.). Nakon svakog seta se mijenjaju strane. U odlučujućem posljednjem setu promjena strane događa se čim jedan od igrača dosegne 5 bodova

2.2. Igra

U timskoj igri igra se igra sve dok igrač ne osvoji tri seta. Može se igrati najviše pet setova. U slučaju izjednačenja 2: 2, peti set donosi odluku. Na drugim događajima, npr. turnirima, također se mogu igrati dva ili četiri pobjednička seta.

2.3 Servis

O pravu na servis, primanju servisa i strani odlučuje se ždrijebom. Dobitnik ždrijeba može odabrati hoće li servirati ili primati servis ili odabrati stranu. Servis započinje lopticom koja slobodno leži na otvorenoj ruci. Loptica mora biti bačena najmanje 16 cm okomito iza stola, iznad prostora za igru.
Prije udaranja loptica ne smije dodirivati ​​ništa (npr. tlo ili tijelo). Igrač koji servira mora igrati lopticu s reketom tako da prvo udari u svoju polovicu stola, a zatim skoči na protivničku polovicu stola. Lopticu ne smije prekriti niti jedan dio tijela, odjeća ili partner u parovima. Ako loptica dodirne mrežicu, ovo je “servis mreža” (ili nec) i mora se ponoviti.

Preduvjet je da su ostali elementi servisa izvedeni ispravno. Na primjer, ako loptica prvo dodirne mrežu, a zatim ode pored stola, tada igrač koji prima servis dobiva poen. Ako igrač koji servira ne pogodi bačenu lopticu, to je također pogreška i protivnik dobiva bod. U pojedinačnom slučaju, igrač koji servira može odlučiti hoće li servirati backhandom ili forhendom i s koje strane će servirati. Također ne postoje pravila na koju stranu protivničke polovice se mora servirati.
Morate pričekati dok protivnik ne bude spreman za primanje loptice. U suprotnom se servis mora ponoviti. Svaki igrač servira dva puta, a zatim se pravo na servis mijenja protivniku. Iznimka je u produženju seta: od rezultata 10 do 10, igrači serviraju naizmjence.

stolni tenis kuća za odmor demode

2.4. Razmjena udaraca

Za razliku od serviranja, kod razmjene udaraca loptica se mora igrati izravno na protivničku polovicu stola. Prije igranja loptice ona smije samo jednom odskočiti na vlastitoj polovici stola. Nije dozvoljeno udarati lopticu iz zraka kao u teniskom “voleju”. Prije nego što loptica pogodi suprotnu polovicu stola, smije dodirnuti samo mrežu ili držač mreže.
Međutim, ako loptica dodirne druge predmete poput odjeće, stropa ili zida, to se smatra greškom. Loptica se računa samo kada pogodi protivničku polovicu igre, uključujući gornji rub. Smatra se greškom kad dodirne bok stola. Nije dopušteno igrati lopticom dok se drugom rukom oslanjamo na stol.

2.5. Posebnosti

Igrači u paru koji prvi serviraju mogu odlučiti koji će partner servirati. Tada se povratnici pripremaju za igru. Sa svakom promjenom servisa, igrač koji je prethodno primao servis sada servira, a partner igrača koji je prethodno servirao sada prima servis. U sljedećem setu par koji je prvi primao servis u prethodnom setu odlučuje koji će igrač servirati. Primatelj servisa je tada onaj igrač koji je u prethodnom setu prvi servirao. Pri serviranju, lopta mora prvo dodirnuti desnu polovicu stola igrača koji servira, a zatim sletjeti u suprotnu polovicu dijagonalno nasuprot. Partneri uvijek udaraju naizmjenično.

Ako se ne poštuje redoslijed, onda protivnički par osvaja bod. Ako se mora odigrati odlučujući set, strane se mijenjaju čim prvi par dosegne pet poena. Ovo također mijenja redoslijed primanja servisa. Ako se tijekom promjene dogodi pogreška i ona se primijeti tek nakon nadigravanja, odigrani bodovi i dalje će se računati.

3. Badminton

3.1. Brojanje rezultata

Meč se igra na dva dobivena gema do 21 bod. Strana koja je osvojila poen dodaje bod svome rezultatu. Kod 20:20 strana koja prva ostvari dva boda razlike osvaja taj gem. Kod 29:29 strana koja osvoji 30. bod osvaja taj gem. Strana koja osvoji gem servira prva u idućem gemu.

badminton kuća za odmor demode

3.2. Pojedinci

U početku gema (0:0) i kod parnoga broja serverovih bodova, server početni udarac izvodi iz desnoga servisnoga polja. Kad je serverov broj bodova neparan server početni udarac izvodi iz lijevoga servisnog polja. Ako server osvoji poen dobiva bod i potom servira iz drugoga servisnoga polja.
Ako primatelj osvoji poen onda on dobiva bod i postaje novim serverom. Servira iz odgovarajućega servisnoga polja – lijevoga ako je njegov rezultat neparan, a desnoga ako je paran.

3.3. Parovi

Pravo na servis u svakoj izmjeni ima samo jedan član para. Na početku gema i kod parnoga rezultata, server početni udarac izvodi iz desnoga servisnog polja. Kod neparnoga rezultata servis se izvodi iz lijevoga servisnog polja. Ako serverova strana osvoji poen, ona dobiva bod i potom isti server servira iz drugoga servisnoga polja. Ako primateljska strana osvoji poen onda ona dobiva bod. Primateljska strana postaje nova serverska strana. Igrači ne mijenjaju pripadajuća servisna polja sve dok ne osvoje poen na svoje servis.

4. Pikado 180, 301, 501, 701, 901, 1001

 

Igra za 1-8 igrača, pojedinačno ili u timu. Svaki igrač ima na početku broj bodova koji odgovara broju igre. Bodovi postignuti u toku igre oduzimaju se od početnog rezultata. Ako igrač pređe 0 bodova, nastaje BUST i vraćaju mu se bodovi na početak runde a igrač završava tekuću rundu bez obzira na broj bačenih strelica. Pobjednik je igrač koji prvi dođe do nule. U timskoj igri, igrač ne može izaći ako ukupan zbroj njegovog tima nije najmanji. 

pikado kuća za odmor demode

5. Uno

 

Svaki igrač dobije po 7 karata. Ostale karte se okreću licem prema dolje i stavljaju na “hrpu” (hrpa za uzimanje karata). Gornja karta sa hrpe za uzimanje karata se okreće i stavlja pored hrpe za uzimanje karata i čini osnovu hrpe izbačenih karata
.

Prvi igrač bira kartu iz ruke, ali tako da se ona mora slagati sa kartom na vrhu hrpe izbačenih karata po broju, boji ili značenju. Prvi igrač stavlja kartu na vrh hrpe izbačenih karata i sljedeći igrač izbacuje kartu tako da se ona slaže sa kartom prethodnog igrača

Prije početka igre, svaki od igrača iz špila karata okrenutih licem na dolje, uzima po jednu kartu. Računaju se samo karte sa brojevima 0-9. Ako netko izvuče neku drugu kartu, ona se vraća u špil i taj igrač izvlači novu kartu. Prvi dijeli igrač koji izvuče najveću kartu. Djelitelj započinje igru dijeljenjem po 7 karata svakom igraču, tako da dijeli jednu po jednu kartu. Prvo dijeli igraču koji sjedi s njegove lijeve strane. Ostale karte (hrpa za uzimanje karata) se stavljaju na sredinu stola, a gornja karta sa hrpe za uzimanje karata se okreće i stavlja pored hrpe za uzimanje karata i čini osnovu nove hrpe izbačenih karata.
Svaki igrač bi trebao složiti karte koje drži u ruci po bojama, pazeći pritom da ne otkrije svoje karte drugim igračima.

Igru počinje igrač koji sjedi lijevo od djelitelja, spuštajući jednu od karata iz svojih ruku na hrpu izbačenih karata, ali tako da se ona mora slagati sa kartom na vrhu hrpe izbačenih karata po broju, boji ili značenju.

Igra se nastavlja tako što svaki igrač baca kartu koja se slaže sa prethodnom po broju ili boji, ili tako što igrač prati uputstva sa karte prethodnog igrača. Ako tijekom igre igrač ne može odigrati ni jednu od svojih karata, mora uzeti jednu kartu sa hrpe za uzimanje karata, koju može izbaciti ako se ona slaže sa prethodnom po broju, boji ili značenju. Ako i poslije izvlačenja karte igrač ne može odigrati, na potezu je sljedeći igrač. Pobjednik je igrač koji prvi izbaci sve karte iz ruke.

uno kuća za odmor demode

5.1. Završetak igre

Dok igrač odigrava svoju pretposljednju kartu, mora naglas reći riječ “UNO” (što znači JEDAN). Ovime upozorava ostale igrače da je u mogućnosti završiti igru kad sljedeći put dođe red na njega. Ako igrač ne kaže “UNO” do trenutka kada njegova karta dotakne hrpu za izbacivanje karata, bilo koji drugi igrač ga može “uhvatiti”. Ako je igrač “uhvaćen”, odmah mora uzeti dvije karte s hrpe za uzimanje karata. Tada se igra nastavlja. Igrač koji nije rekao “UNO”, mora biti “uhvaćen” prije nego što sljedeći igrač odigra svoju kartu. Ako ne bude “uhvaćen” do tog trenutka, onda je “siguran” i u tom slučaju ne uzima kaznene karte.
Kad igrač odigra posljednju od svojih karata, tada se završava “ruka”.
Računaju se bodovi, karte se skupljaju i miješaju, djeljenje se prenosi na sljedećeg igrača sa lijeve strane i počinje nova “ruka”. Ako je posljednja odigrana karta Draw Two, ili Wild Draw Four, idući igrač mora uzeti 2, odnosno 4 karte koje se također računaju prilikom brojanja.

U slučaju da nitko od igrača ne završi do trenutka kada se potroše sve karte iz hrpe za uzimanje karata, uzima se hrpa za izbacivanje karata (osim gornje karte), koja se miješa i zatim stavlja kao nova hrpa za uzimanje karata.

5.2. Brojanje i rezultati 

Vrijednosti karata su:

  • Karte 0-9 – nominalna vrijednost
  • Draw Two karte – 20 bodova
  • Skip karte – 20 bodova
  • Wild Draw Four karte – 50 bodova
  • Reverse karte – 20 bodova
  • Wild karte – 50 bodova

Kad netko od igrača završi, svi ostali zbrajaju bodove u rukama. Igrač koji je završio dobiva taj zbroj bodova. Pobjednik je onaj tko prvi dostigne 500 bodova.
Drugi mogući način je da se vodi evidencija koliko svaki od igrača ima bodova u svakoj ruci. Ti bodovi se zbrajaju. Kad netko dostigne 500 bodova (ili neki drugi, unaprijed dogovoreni iznos bodova), igra se završava i pobjednik je onaj tko ima najmanje bodova.

kuca za odmor demode

5.3.Kazne 

Ako igrač savjetuje drugog igrača, na bilo koji način, koju kartu da odigra, mora odmah uzeti 4 kaznene karte. Dalje se igra nastavlja normalno.
Ako igrač odigra Wild Draw Four kartu kad ima u rukama kartu u traženoj boji, on se kažnjava i mora uzeti 4 kaznene karte. Svaki put kada se odigra ova karta, idući igrač (onaj od kojega se zahtijeva da uzme 4 karte) može izazvati onoga tko je bacio Wild Draw Four kartu.
Ako je izazvan, igrač je dužan pokazati izazivaču svoje karte, da bi dokazao da je odigrao po pravilima. Ako je izazvani odigrao korektno, izazivač uzima 2 kaznene karte pored 4 koje je dužan uzeti zbog Wild Draw Four karte. Igra se dalje nastavlja normalno. Ako je izazvani odigrao protiv pravila, vraća mu se Wild Draw Four karta, mora odigrati ispravnu kartu i uzima 4 kaznene karte. Igra se dalje nastavlja normalno.

6. Belot

Bela se igra sa 32 karte koje su poredane od najniže sedmice do asa, obično se igra sa takozvanim «mađaricama». Bela je kolektivna igra koja se može igrati u paru, u troje i u dva para to jest u četvero. Obično se igra u četvero jer tada je igra najinteresantnija i dobiva konture pravog meča naravno u sportskom duhu. Svaka partija broji 162 punta ili boda, kojoj se dodaje ono zvanje koje je vrijedilo u dotičnoj partiji. Igrač ili ekipa mora uzeti pola od igre plus jedan bod.

6.1. Igra u paru

Kod igre u paru karte se dijele dva puta po tri i jednom po četiri karte, tako da svaki igrač ima po deset karata, a one ostale ostaju zajedno u snopu do sljedećeg dijeljenja, sa donjom kartom okrenutom licem prema gore. Najprije se bira adut u boji okrenute karte, a prednost ima igrač koji je prvi dobio karte, a ako nema kartu za odabrati adut prepušta djelitelju karata. Ako i on nema kartu za odabrati adut, adut se bira od preostale tri boje istim redoslijedom, gdje djelitelj mora odabrati boju u koju se igra, to jest adut. Igra traje dok jedan od igrača ne osvoji 501 bod. Ako igrač koji je odabrao adut ne osvoji više bodova od drugog igrača njegovi se bodovi upisuju drugom igraču. 

6.2 Belot u troje

Kod igre u troje, u igri su sve karte koje se dijele dva puta po tri, jednom po četiri i preostale dvije karte daju se prvom igraču koji mora odabrati adut na prvih šest dobivenih karata. Preostale karte uzima tek nakon biranja aduta, nakon čega mora odbaciti dvije karte koje su višak. U ovoj igri u troje igra se protiv onog igrača koji je odabrao adut ili eventualno protiv onog koji ima najviše bodova u konačnom zbiru. Igra traje dok jedan od igrača ne osvoji 701 bod. Ako igrač koji je odabrao adut ne osvoji pola od igre plus jedan bod njegovi se bodovi ne upisuju preostaloj dvojici igrača. 

    1. Jačine karata

Najjača karta u ovoj igri je «unter» ili «dečko» koji vrijedi u adutu 20 bodova. Iza njega je devetka koja vrijedi 14 bodova. Ostale karte idu po ustaljenom rasporedu od najjačeg Asa do najniže karte, a to je sedmica. U igri se mora paziti na poštivanje boje i odigravanje većom kartom od strane sljedećeg igrača. U protivnom se kažnjava svako nepoštivanje igre ili neodgovaranje boje upisivanjem visine igrane partije protivničkoj ekipi, bez razlike na visinu zvanja.

Kod igre sa dva para igrača, ako nitko nije odabrao adut to mora učiniti djelitelj karata, bez razlike kakve karte ima u ruci.

    1. Zvanja

Kralj i Dama u adutu iznose 20 bodova i ove dvije karte nose naziv «Bela» koje se moraju najaviti prilikom odigravanja, inače se neće brojati. Daljnja zvanja moraju se najaviti prije odigravanja prve karte u protivnom zvanje neće vrijediti na što treba obratiti pozornost. Tri karte u nizu imaju vrijednost 20 bodova, četiri karte 50, a pet karata u nizu imaju vrijednost 100 bodova. Ako dva igrača imaju isto zvanje u tom slučaju vrijedi onoga koji je prvi u odigravanju. Isto tako četiri iste karte vrijede 100 zvanja, osim 4 „dečka“ koji nose 200 bodova i 4 devetke koje vrijede 150 bodova. U slučaju da neki od igrača imaju 4 iste sedmice, ili osmice one se neće računati jer nemaju nikakvu vrijednost.

Karte u nizu imaju vrijednost 20 bodova, četiri karte 50, a pet karata u nizu imaju vrijednost 100 bodova. Ako dva igrača imaju isto zvanje u tom slučaju vrijedi onoga koji je prvi u odigravanju. Isto tako četiri iste karte vrijede 100 zvanja, osim 4 „dečka“ koji nose 200 bodova i 4 devetke koje vrijede 150 bodova. U slučaju da neki od igrača imaju 4 iste sedmice, ili osmice one se neće računati.

7. Viseća kuglana

Pored vješala kuglana sadrži devet čunjeva od kojih su 8 čunjeva iste veličine, dok je deveti čunj takozvani centralni i razlikuje se od ostalih jer ima izbočinu na gornjoj strani te se uvijek se postavlja u centar podloge za čunjeve.

Centralni čunj je postavljen tako da je u liniji sa stupom vješala i sa mjestom gdje bi pala kugla koja miruje da se kojim slučajem otkvači. Udaljenost srednjeg čunja od stupa vješala je 108 cm.

Ostali čunjevi su postvljeni tako da, kada su postavljeni svi čunjevi, formiraju kvadrat dimenzije 60 x 60 cm u čijem centru se nalazi centralni čunj. Ostali čunjevi se postavljaju na krajevima svih dijagonala, a ukupno ima 4 dijagonale.

Kugla se baca s mjesta koje je udaljeno od zadnjeg čunja najmanje 100 cm.Bacanje se izvodi tako što kugla pri svom putu do čunjeva mora opisati luk čija putanja je sa suprotne strane od stupa vješala i po povratku do bacača ruši postavljene čunjeve.

Svaki srušeni čunj donosi jedan bod. Nepravilno bacanje je bacanje u kojem kugla ruši čunjeve direktnim pogotkom. Tada se bacanje računa, a bodovi ne.

Ukoliko se ruši srednji čunj, a ostali čunjevi ne, dobija se 9 bodova i pravo na jedno dodatno bacanje.

Broj dodatnih bacanja je toliki koliko se puta pogodi samo srednji čunj. Kuglu koja je pravilno rušila čunjeve natjecatelj ili njegov pomoćnik obavezno moraju uhvatiti da ne bi rušila čunjeve, jer u slučaju da kugla poruši čunjeve suprotno pravilu, brišu se svi postignuti bodovi iz tog bacanja.

UKRATKO

Bacaju se dvije serije po 10 bacanja;jedna u pune i jedna u čiščenje + 3 probne.

– Svaki srušeni čunj se broji 1 bod.

– Pogođeni središnji čunj to jest kralj broji se isto 1 bod.

– Čunjevi pogođeni sa prednje strane se ne broje ali se broji bacanje kao promašaj.

– Ukoliko kugla obiđe bilo koji čunj i izađe van gabarita križa na kojemu se nalaze čunjevi te što god sruši po povratu u sam križ ne broje se. Ukoliko igrač koji postavlja čunjeve rukom uđe u križ i i uhvati srušeni čunj a u međuvremenu padne čunj koji se je ljuljao ili stajao isti se ne broji.

– Kod samog čišćenja to jest drugih 10 bacanja dozvoljeno je popravljanje čunjeva koji su izašli iz obilježenog mjesta za njihovo postavljanje na križu.

– Zbroj svih natjecateljskih bacanja boduje se za ukupni poredak ,kao za ekipu tako i za pojedinčni poredak.

– U slučaju istog broja uzima se u obzir najveći broj srušenih čunjeva u čiščenju. Ako se i tada nemože utvrditi plasman ,uzima se u obzir najmanji broj promašaja , ako ne i tada onda se uzima najveći broj